domov
kontakt
Facebook
RSS
  • Vabimo vas...

    ... da nam pošljete svoj foto, video ali drug material, ki bi ga želeli deliti z drugimi. Odprti smo tudi za predloge, dopolnitve ali morebitne popravke. Kontaktirajte nas!

    Objavljeno: 04.02.2017
Strani:
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika



  • Nyepi - dan, ko se Bali izklopi

    Na Baliju se za 24ur ustavijo vse aktivnosti. Ljudje so cel dan doma v notranjih prostorih, ceste so povsem prazne. Zvečer ni luči, ni televizije, 24ur ni nobenega hrupa. Celo mednarodno letališče je ta dan zaprto. Deluje kot, da na Baliju ni ljudi.

    Objavljeno: 11.02.2018
  • Oman - osnovni nasveti

    Bolj je šlo potovanje k koncu, večja je bila želja, da bi se v to državo še vrnil. Želim si spoznati in videti še več. To je dežela, ki te lahko očara in da vedeti, da smo si ljudje kljub različnim kulturam tako blizu.

    Objavljeno: 28.01.2018
  • Fotokamere za »ekstremne« razmere / voda, prah, pesek, udarci...

    Kamere z zaščito niso samo ozko namenjene za fotografiranje v vodi. Uporabljamo jih lahko za vse namene. Le bolje se počutijo v za druge kamere preveč ekstremnih pogojih.

    Objavljeno: 22.06.2017
  • Tegallalang terasasta riževa polja (Bali - Indonezija)

    Kdor želi te riževe terase doživeti v polni meri, mora biti pri njih že pred osmo zjutraj. Meglice se začenjajo umikati prvih sončnim žarkom. Nizka svetloba da enkratne barve. Tisto pravo Bali zeleno.

    Objavljeno: 16.06.2017
Strani:

 

A A A

BKK (za telebane)

Avtor:Marko Petrič

Če se nisem uštel pri štetju, sem bil prejšnji mesec že petnajstič v Bangkoku in vedno tudi na letališču s kodo BKK. Pred leti je bil to Don Muang (sedaj služi predvsem notranjim letom in ima kodo DMK), sedaj pa Suvarnabhumi, ki s skoraj 50 milijoni potnikov na leto sodi med največja azijska letališča. Statistika ne pove koliko potnikov ostane v Bangkoku, koliko jih odleti (ali gre kako drugače) na številne počitniško turistične destinacije na Tajskem in koliko jih BKK izkoristi za izhodišče za pot v druge jugovzhodne azijske dežele, vsekakor pa se BKK pogosto znajde tudi na letalskih kartah Slovencev.


Letališče je ogromno, gre za četrto največjo enojno letališko zgradbo na svetu, a na srečo je s tekočimi trakovi poskrbljeno za hitro premikanje.


Ne glede na to kje bo naše letalo pristalo (neposredno ob letališki zgradbi ali na bolj oddaljenem "parkirišču") ni bojazni, da bi se izgubili. Vseskozi je dovolj jasnih napisov in usmerjevalnih tabel.


Če bomo pot nadaljevali s povezovalnim letom sledimo napisom Transit. Če je BKK naša končna destinacija ali nadaljujemo let z nizkocenovnikom (ko moramo predhodno pobrati prtljago) pa nas najprej čaka kontrola potnih listov - Immigration.


Tudi tranzitni prostor je poln jasnih usmerjevalnih tabel.


In trgovin. Za razliko od npr. Dubaija je tu dovolj prostora za normalno gibanje in praktično nikjer ni pretirane gneče.


Trenutno za vstop na Tajsko ne potrebujemo vize, pred časom pa jo je bilo moč dobiti na letališču (t.i. Visa on arrival - VOA) - jasno je označeno kje.


Ena izmed redkih stvari, ki jih sovražim na tem letališču je neurejenost čakalnih vrst pred kontrolo potnih listov in pomanjkanje kontrolorjev. Kljub klimatskim napravam postane dolgo čakanje v neurejenih vrstah kmalu neznosno naporno. Kontrolorju je poleg veljavnega potnega lista (in vize, če je potrebna) treba izročiti tudi izpolnjen imigracijski kartonček. Navadno ga dobite že na letalu, v nasprotnem primeru pa ga je treba poiskati na pultih pred temi vrstami. Če ga nimate, vas bodo poslali nazaj na začetek vrst. Kontrolorji delo opravljajo temeljito (beri: počasi) in čakanja se hito nabere za kakšno uro ali več.


Za kontrolo nas čaka prtljaga. Na ekranu ugotovimo na katerem tekočem traku (Baggage claim) je. Za razliko od mnogih (predvsem evropskih) letališč in na našo srečo so vozički za prtljago zastonj in tudi ni potrebna uporaba žetonov, kovancev,...


Sprehod mimo carine. Ob domnevi, da nimamo stvari, ki bi bile potrebne prijave, izberemo zelen prehod. Včasih cariniki vseeno zahtevajo pregled - običajno gre prtljaga zgolj skozi rentgensko napravo. Še korak in znajdemo se v hali za prihode (Arrivals).


Za lažjo orientacijo kasneje: to je drugi nivo (drugo nadstropje) - Level 2. Spet jasne usmerjevalne table.


Če nadaljujemo pot z drugim letalom (nepovezan let), si na ekranu pogledamo kje najdemo ustrezno okence za oddajo prtljage in prijavo na let (Check in). Odhodi (Departures) so v četrtem nadstropju - Level 4.


Tako izgledajo Check in okenca v četrtem nadstropju.


Če potrebujemo tajski denar, je v drugem nadstropju veliko menjalnic in bankomatov (ATM). Pri dvigu bathov z bankomatov (vsepovsod po Tajski, ne samo na letališču) moramo poleg nadomestila domači (slovenski) banki računati še na 150 THB tajske provizije za vsak dvig.


V četrtem nadstropju je veliko poslovalnic letalskih družb in turističnih agencij, kjer lahko kupimo letalske karte - predvsem za notranje lete.

POZOR - nizkostroškovne letalske družbe AirAsia, Nok Air, Orient Thai Airlines, R Airlines, Solar Air in One-two-Go so svoje lete preselile na staro bangkoško letališče Don Muang (DMK)

Po čekiranju in oddaji prtljage (ne glede na letalsko družbo s katero bomo nadaljevali pot) sledi kontrola potnih listov (bodite pripravljeni na čakanje v vrstah in predvsem imejte - tako, kot pri prihodu - pripravljen izpolnjen imigracijski kartonček) in varnostni pregled (Security check). Običajno so vrste dolge :(


Če imate med leti dovolj časa in greste z letališča v mesto, lahko prtljago pustite na letališču. Left luggage prostora sta dva, v drugem  (Arrivals) in četrtem (Departures) nadstropju. Ne glede na velikost ali težo prtljage vam zaračunajo 100 THB za kos za prvih 24 ur in potem po 50 THB za vsakih nadaljnih 12 ur. Prtljago vam hranijo do 180 dni. Vso oddano prtljago pregledajo z rentgenom in načeloma naj ne bi sprejemali elektronskih naprav (prenosniki, fotoaparati, telefoni, kamere,...). V praksi pa jih vzamejo v hrambo, le podpisati morate izjavo, da se zavedate, da ne sprejemajo odgovornosti za morebitne poškodbe.


Čakanje na letališču ni prav nič udobno. Stoli so kovinski in prostori so običajno močno ohlajeni. Malce več udobja je v tranzitnem prostoru.


V kleti in tretjem nadstropju je kar nekaj restavracij s hitro prehrano in trgovin. Cene so bistveno (tudi 3x) nižje, kot v tranzitnem prostoru.


Po celotni letališki stavbi je dobro poskrbljeno za invalide in majhne otroke.


Stranišč je po vseh nadstropjih veliko (za razliko od npr. DXB) in tudi vzdrževana in čista so (za razliko od npr. CDG).


Za odhod z letališča imamo več možnosti in vse so jasno označene.


Najbolj pogosta je seveda uporaba taksija, najmanj pa avtobusa (z uvedbo direktne železniške povezave so ukinili vse posebne avtobusne linije). Če izberemo avtobus ali kombi (shuttle/van) moramo najprej z avtobusom (Shuttle bus Line A - zastonj) do tranzitnega centra.


Postajališče taksijev je v prvem nadstropju. Priporočljiva je uporaba taksijev s taksimetrom in ne tistih, kjer je cena vožnje stvar dogovora. Na okencu (ponavadi vas do tja usmeri vrsta čakajočih) poveste želeno destinacijo in potem dobite listek za taksista. Do Khao Sana je cena približno 350 THB, do centralnega dela mesta malo manj, cestnina za avtocesto (45 - 70 THB) NI vključena v to ceno in jo je treba plačati posebej. Prav tako je treba plačati dodatnih 50 THB za vse odhode z letališča. Pred odhodom preverite da je taksimeter prižgan in resetiran na 0000. Trajanje vožnje je zelo odvisno od gostote prometa. Računajte skoraj na uro, tudi uro in pol do Khao Sana (brez uporabe avtoceste vsaj še pol ure več).


Kot že omenjeno je z letališča mogoče sedaj tudi s hitro železnico (Airport Rail Link). Odhodi so iz kleti - Level B. Vse informacije (v angleščini) dobite na informacijski stojnici. Do mesta vozita dve vrsti vlaka: hitri (brez vmesnega ustavljanja) Express Line in počasnejši (se ustavlja na vseh postajah) City Line. Z Express Line imamo nato še dve možnosti: do postaje Makkasan (priključek na modro metro linijo) ali Phaya Thai (priključek na BTS Sukhumvit linijo). POZOR - čeprav gre za isto linijo, ne gre za isti vlak. Vlak vozi od 6:00 do 24:00.


Za turiste je običajno, da vzamejo hitri vlak brez vmesnih postankov - ExpressLine. Cena za vožnjo je 90 THB, za povratno vozovnico pa 150 THB (dvotedenska veljavnost za povratek). V grobem je urnik: do Makkasana na vsakih 15 minut (vožnja traja cca. 15 minut), do Phaya Thai na vsakih 30 minut (18 minut vožnje).


Začetek je kot postajališče podzemne železnice.


Na vlaku je dovolj prostora in tudi za večje kose prtljage so posebna stojala.


Postaja Phaya Thai - informacijska pisarna.


Postaja Phaya Thai - avtomati za nakup vozovnic za Sky train (BTS Sukhumvit).
Do nakupovalnih središč (MBK, Siam) je cca. 15-20 minut pešačenja. Do Khao Sana pa je najbolje vzeti taksi (manj kot 100 THB).

Od BKK do DMK je skoraj 50 km, ki jih avto ali avtobus prevozi v slabi uri, v primeru gneče in zastojev pa pot lahko traja tudi dve uri. Cena za taxi je okrog 350 THB, razmere glede avtobusnih linij pa se v zadnjih mesecih vseskozi spreminjajo. Veliko ažurnih podatkov dobite: POVEZAVA, POVEZAVA, POVEZAVA

Komentarji