domov
kontakt
Facebook
RSS
  • Vabimo vas...

    ... da nam pošljete svoj foto, video ali drug material, ki bi ga želeli deliti z drugimi. Odprti smo tudi za predloge, dopolnitve ali morebitne popravke. Kontaktirajte nas!

    Objavljeno: 04.02.2017
Strani:
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika



  • Nyepi - dan, ko se Bali izklopi

    Na Baliju se za 24ur ustavijo vse aktivnosti. Ljudje so cel dan doma v notranjih prostorih, ceste so povsem prazne. Zvečer ni luči, ni televizije, 24ur ni nobenega hrupa. Celo mednarodno letališče je ta dan zaprto. Deluje kot, da na Baliju ni ljudi.

    Objavljeno: 11.02.2018
  • Oman - osnovni nasveti

    Bolj je šlo potovanje k koncu, večja je bila želja, da bi se v to državo še vrnil. Želim si spoznati in videti še več. To je dežela, ki te lahko očara in da vedeti, da smo si ljudje kljub različnim kulturam tako blizu.

    Objavljeno: 28.01.2018
  • Fotokamere za »ekstremne« razmere / voda, prah, pesek, udarci...

    Kamere z zaščito niso samo ozko namenjene za fotografiranje v vodi. Uporabljamo jih lahko za vse namene. Le bolje se počutijo v za druge kamere preveč ekstremnih pogojih.

    Objavljeno: 22.06.2017
  • Tegallalang terasasta riževa polja (Bali - Indonezija)

    Kdor želi te riževe terase doživeti v polni meri, mora biti pri njih že pred osmo zjutraj. Meglice se začenjajo umikati prvih sončnim žarkom. Nizka svetloba da enkratne barve. Tisto pravo Bali zeleno.

    Objavljeno: 16.06.2017
Strani:

 

A A A

Kam bi del

Avtor:Marko Petrič


Ne glede na to ali greste na kratke počitnice ali dolgo potovanje in ne glede na to ali zato spraznite pol svoje omare in četrt lokalne drogerije ali se zgolj minimalistično odločate o enem ali dveh rezervnih parih nogavic, v vsakem primeru morate popotne stvari nekam pospraviti. Pa poglejmo kako – upoštevajoč pri tem (vsaj delno) uporabo javnih prevoznih sredstev.

Kovčki


Kar nekaj desetletij moderne dobe so bili kovčki praktično edino sredstvo za shranjevanje popotnih stvari. Leseni, usnjeni, tudi papirnati so s transformiranjem v plastiko preživeli vse do danes, ko jih prodajalci še vedno ponujajo in kupci kupujejo.
+ trdna struktura omogoča shranjevanje krhkih, lomljivih predmetov, ki bi se drugače lahko poškodovali
+ vzdržijo "rokoborske" prijeme in mete delavcev pri letališkem transportu
+ relativno učinkovita možnost zaklepanja
+ nostalgija ;)
- nerodni za daljša prenašanja
- neprilagodljiva oblika (ne da se jih stisniti, potlačiti, da bi zavzeli kak cm manj prostora)
- večinoma brez dodatnih žepov, razdelkov


Kljub temu, da so od izuma kolesa minila tisočletja, pa nikomur ni padlo na pamet, da bi jih pritrdil na kovček. No, vsaj dokler so kovčke prenašali postreščki. Ob bolj množičnih potovanjih, ko so ljudje sami prenašli prtljago, pa so se hitro pojavili kovčki z dvema koleščkoma in ročajem za prevažanje.
+ trdna struktura omogoča shranjevanje krhkih, lomljivih predmetov, ki bi se drugače lahko poškodovali
+ vzdržijo "rokoborske" prijeme in mete delavcev pri letališkem transportu
+ relativno učinkovita možnost zaklepanja
+ lahko premagovanje kratkih razdalj, če gre za ravno, trdno in gladko podlago
- še vedno nerodni za daljša prenašanja ali prevažanja
- nestabilni že pri malce hitrejši hoji
- neprilagodljiva oblika (ne da se jih stisniti, potlačiti, da bi zavzeli kak cm manj prostora)
- večinoma brez dodatnih žepov, razdelkov


Ob vseh slabostih kovčkov na dveh kolesih so očitno nekateri proizvajalci menili, da bo s štirimi lažje. Pa ni bilo in še vedno ni. Kolesa štrlijo izpod kovčka in so v tej obliki prav idealna za zlom. Še skoraj na vsakem letališču sem videl kak tak kovček z manjkajočim kolesom ali pa odtrgano kolo, ki je samevalo na tekočem traku za prtljago.
+ trdna struktura omogoča shranjevanje krhkih, lomljivih predmetov, ki bi se drugače lahko poškodovali
+ vzdržijo "rokoborske" prijeme in mete delavcev pri letališkem transportu
+ relativno učinkovita možnost zaklepanja
+ lahko premagovanje kratkih razdalj, če gre za ravno, trdno in gladko podlago
- še vedno nerodni za daljša prenašanja ali prevažanja
- kolesa podvržena poškodbam
- neprilagodljiva oblika (ne da se jih stisniti, potlačiti, da bi zavzeli kak cm manj prostora)
- večinoma brez dodatnih žepov, razdelkov

Vozički za prtljago – "troliji" (trolley)


Najbolj učinkovite ideje so v svoji osnovi vedno zelo preproste in tako je bilo tudi z nastankom trolijev. Nekaj obračanja kovčka, pritrjevanje koles na drugo stran, podaljševanje ročaja .... in rodil se je nov izdelek (čeprav je že na prvi pogled jasno, da gre za "bližnjega sorodnika").
+ trdna struktura omogoča shranjevanje krhkih, lomljivih predmetov, ki bi se drugače lahko poškodovali
+ vzdržijo "rokoborske" prijeme in mete delavcev pri letališkem transportu
+ relativno učinkovita možnost zaklepanja
+ lahko premagovanje tudi daljših razdalj, če gre za ravno, trdno in gladko podlago
- nerodni za daljša prenašanja
- neprilagodljiva oblika (ne da se jih stisniti, potlačiti, da bi zavzeli kak cm manj prostora)
- večinoma brez dodatnih žepov, razdelkov


Poznate hrvaške risanke o profesorju Baltazarju ("Baltazar je mislio, mislio, ...i smislio")?  Tako nekako bi lahko speljal zgodbo o troliju s čvrstim okvirjem in mehkejško strukturo, ki je hkrati povzel lastnosti kovčka in torbe.
+ trden okvir omogoča shranjevanje krhkih, lomljivih predmetov, ki bi se drugače lahko poškodovali
+ delno prilagodljiva oblika (delno povečanje, pomanjšanje)
+ relativno učinkovita možnost zaklepanja
+ lahko premagovanje tudi daljših razdalj, če gre za ravno, trdno in gladko podlago
+ dodatni žepi, razdelki
- nerodni za prenašanja
- zapiranje z zadrgami


Nekateri proizvajalci so šli še korak dlje in bolj prisluhnili popotnikom, ki veliko menjajo destinacije in pri tem uporabljajo veliko različnih vrst prevoznih sredstev. Naredili so trolije, ki imajo v osnovi še vedno čvrst okvir, a je ostali del bolj podoben torbi s prilagodljivo obliko, ki jo podpirajo kompresijski trakovi. Zadrge so pred poškodbami skrili za zavihke in dodali več ročajev za lažje prenašanje in prestavljanje, za lažje prevažanje pa so jih opremili s kolesi, ki se jih drugače uporablja na kotalkah ("rolerjih").
+ trden okvir zadrži obliko – lahko stojijo pokonci
+ zelo prilagodljiva oblika (večanje, manjšanje)
+ lahko premagovanje tudi daljših razdalj, če gre za ravno, trdno in gladko podlago (delno tudi ob neravni, hrapavi podlagi)
+ dodatni žepi, razdelki
+ lahki za prestavljanje
- nerodni za prenašanje
- zapiranje z zadrgami

Potovalne torbe – "potovalke"


Tako, kot je bil kovček nekdaj prva izbira za daljša potovanja, pa je bila potovalna torba na vrhu lestvice pri krajših potovanjih. Preprostost, cenenost in široka dostopnost je potovalko pripeljala praktično v vsak dom in spet podobnost s kovčkom – še vedno je zanjo široka ponudba in povpraševanje.
+ nizka cena
+ zelo prilagodljiva oblika (večanje, manjšanje)
+ majhna teža
- nerodne za daljša prenašanja
- slaba zaščita predmetov v notranjosti
- večinoma brez dodatnih žepov, razdelkov
- zapiranje z zadrgami


Za razliko od kovčkov pa so torbe doživljale veliko hitrejši in predvsem veliko širši razvoj. Proizvajalci so imeli posluh za tiste, ki so v torbah prenašali športno opremo ali hišne ljubljenčke in tudi za tiste, ki so s torbami hodili na pot. Tako ni prav nič nenavadnega vodoodporna potovalka z dodatnimi ročaji, s trakom za prenašanje ali celo z naramnicami za nošnjo na hrbtu.
+ nizka cena
+ zelo prilagodljiva oblika (večanje, manjšanje)
+ majhna teža
+ lahke za prestavljanje
- slaba zaščita predmetov v notranjosti
- večinoma brez dodatnih žepov, razdelkov
- zapiranje z zadrgami


Še korak, dva dlje in torbi so dodali nekaj žepov in ... kolesa.
+ relativno nizka cena
+ zelo prilagodljiva oblika (večanje, manjšanje)
+ lahko premagovanje tudi daljših razdalj, če gre za ravno, trdno in gladko podlago (delno tudi ob neravni, hrapavi podlagi)
+ dodatni žepi, razdelki
+ lahke za prestavljanje
- slaba zaščita predmetov v notranjosti
- ker nimajo trdnega okvirja ne držijo oblike, ko so postavljene pokonci
- nerodne za prenašanje
- zapiranje z zadrgami

Nahrbtniki


Pred parimi desetletji, z začetkom popotniškega razmaha, so predvsem mlajši popotniki ugotovili, da je najlažje potovati z nahrbtniki. Vseeno je bilo, če je bila pot peščena, hribovita, polna stopnic ali pa je bilo treba ob cesti, z dvignjenim palcem, čakati na prevoz – nahrbtnik je odigral svojo vlogo. Tisoče in tisoče ljudi je potovalo z nahrbtniki in vse skupaj je postalo tako množično, da še danes govorimo o backpackerjih.
Zadnja leta uporaba klasičnih nahrbtnikov vse bolj upada, a prej je vladala še večja nostalgija, kot pri kovčkih. Praktično se desetletja ni nič spremenilo in ljudje so za potovanja uporabljali alpinistične (hribovske, trekking) nahrbtnike, ki za to sploh niso primerni. Potrgane naramnice, trakovi, ledveni pasovi, pokradene stvari iz nahrbtnikov, ki jih ni moč zakleniti.... Vse skupaj je pripeljalo tako daleč, da nekatere letalske družbe v oddano prtljago ne sprejemajo nezaščitenih nahrbtnikov (potrebno jih je dati v posebne vreče ali jih zaviti v folijo).
+ zelo prilagodljiva oblika (večanje, manjšanje)
+ lahki za prenašanje, ne glede na podlago
+ dodatni žepi, razdelki
- izpostavljeni trakovi, naramnice
- slaba zaščita predmetov v notranjosti
- nalaganje stvari samo od zgoraj
- zapiranje z vrvicami, delno z zadrgami


A se je le spremenilo in na trg so prišli hibridi med nahrbtnikom in torbo, posebej namenjeni prav za potovanja. Gre za nahrbtnike z udobnimi naramnicami, ledvenim in prsnim pasom, ki pa jih, kadar jih ne potrebujemo, lahko pospravimo za prevleko, ki jo zapremo z zadrgo. Odpiranje/zapiranje ni samo na vrhu, ampak po celotnem obsegu, z dvojno zadrgo. Običajno so opremljeni z dodatnimi ročaji za lažje premeščanje, z velikim, snemljivim nosilnim trakom (npr. za krajše razdalje, da ni treba uporabljati naramnic) in kompresijskimi trakovi, ki omogočajo večanje/manjšanje prostornine. Posebnost pa je tudi dodan manjši nahrbtnik (daypack), ki je z zadrgo ali trakovi pritrjen na matični nahrbtnik-torbo.
+ zelo prilagodljiva oblika (večanje, manjšanje)
+ lahki za prenašanje, ne glede na podlago
+ lahki za prestavljanje
+ dodatni žepi, razdelki
+ dodan dnevni nahrbtnik
- slaba zaščita predmetov v notranjosti
- zapiranje z z zadrgami

 

 

Komentarji