domov
kontakt
Facebook
RSS
  • Vabimo vas...

    ... da nam pošljete svoj foto, video ali drug material, ki bi ga želeli deliti z drugimi. Odprti smo tudi za predloge, dopolnitve ali morebitne popravke. Kontaktirajte nas!

    Objavljeno: 04.02.2017
Strani:
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika



  • Nyepi - dan, ko se Bali izklopi

    Na Baliju se za 24ur ustavijo vse aktivnosti. Ljudje so cel dan doma v notranjih prostorih, ceste so povsem prazne. Zvečer ni luči, ni televizije, 24ur ni nobenega hrupa. Celo mednarodno letališče je ta dan zaprto. Deluje kot, da na Baliju ni ljudi.

    Objavljeno: 11.02.2018
  • Oman - osnovni nasveti

    Bolj je šlo potovanje k koncu, večja je bila želja, da bi se v to državo še vrnil. Želim si spoznati in videti še več. To je dežela, ki te lahko očara in da vedeti, da smo si ljudje kljub različnim kulturam tako blizu.

    Objavljeno: 28.01.2018
  • Fotokamere za »ekstremne« razmere / voda, prah, pesek, udarci...

    Kamere z zaščito niso samo ozko namenjene za fotografiranje v vodi. Uporabljamo jih lahko za vse namene. Le bolje se počutijo v za druge kamere preveč ekstremnih pogojih.

    Objavljeno: 22.06.2017
  • Tegallalang terasasta riževa polja (Bali - Indonezija)

    Kdor želi te riževe terase doživeti v polni meri, mora biti pri njih že pred osmo zjutraj. Meglice se začenjajo umikati prvih sončnim žarkom. Nizka svetloba da enkratne barve. Tisto pravo Bali zeleno.

    Objavljeno: 16.06.2017
Strani:

 

A A A

Olympus Stylus 1 – Je za v ruzak pa na pot okoli sveta?

Avtor:Zvone Šeruga

Odgovor je enostaven: absolutno! Go for it! Sprehodite ga, naj revež gara in se izkaže. Svoji lastni hčerki sem ga kupil za njeno enoletno potovanje (je že odslužen, nič ne razvajam mularije!) in ni vrag, da sem ji s tem kaj slabega hotel. Testni model pa sem imel tudi s sabo na Filipinih. Sicer je moj običajen popotni komplet Canon 70D s tremi objektivi in flešem – zdaj pa da vidimo: se vam zdijo objavljene fotografije res opazno slabše od mojih običajnih? Jasno, ne govorimo o profesionalni kvaliteti, raztegnjeni prek dvometrskih povečav – ampak kdo med vami to tudi v resnici potrebuje?

A začnimo raje spodaj:  kaj mi NI bilo všeč na Stylusu? Hja, premajhen je … če je človek vajen bolj konkretne robe. Ni isti oprijem, ni isti občutek, ni isti »feeling« kot pri resnih DSLR fotoaparatih. Čeprav pa bo mnogim med vami, vajenih malih kompaktov in pametnih telefonov, seveda prevelik. Ne gre povsem zares v žep. Primerno velika torbica za okoli pasu je tokrat hudo praktična in pomembna zadeva.

Od tukaj naprej pa se začnejo plusi in teh je res veliko. Stylusa krasi kvaliteten objektiv z zdravim 11-kratnim zoomom: 28 – 300 mm (seveda 35 mm ekvivalent) in zaslonko 2,8 po celotni dolžini. Saj vem, vi imate doma takega s trideset, štirideset, celo šestdesetkratnim  zoomom – jao, pa to bi morali z zakonom prepovedati! Razen če zelo točno veste, kaj in kako to z njim početi, taki pa običajno kupujejo profesionalne verzije objektivov z dvajsetkrat manjšim razponom in z desetkrat višjo ceno ter težo. Ker 1200 mm objektiv z zaslonko 6,5 in hudo majhnim čipom kar kliče tudi po hudo slabi in hudo premaknjeni sliki. Stylus raje ostaja na smiselni strani kompromisov s kvaliteto: tipalo je večje kot pri žepnih verzijah (1/1.7 – 7.44 x 5.58 mm), »samo« 12 milijonov pik z zmernim in svetlobno močnim zoomom pa pomeni boljšo kvaliteto slike tudi v slabih svetlobnih pogojih. Na National Geographicu bi vas sicer hudo skeptično gledali, če bi si le to vtaknili v žep in šli juhuhu na Himalajo – a upam se vas izzvati: je karkoli narobe s fotografijami, ki jih objavljam tokrat? Je kdo opazil, da s sabo nisem tovoril petih kilogramov opreme? Govorim seveda o kvaliteti fotografij za internetno rabo, družinski album in občasne projekcije za prijatelje. Čeprav si upam samo s Stylusom povsem brez strahu zastaviti tudi mnogo višje cilje

Na kratko: ima res vse, kar imajo veliki? Da, vsaj večino tega – in še marsikaj, česar oni nimajo. Kup nastavitev vam je na voljo prek gumbov, brez brskanja v meniju: devet vrst ustvarjalnih možnosti, osem vrst možnosti ostrenja, poleg posamičnih tudi rafalno slikanje s sedmimi posnetki na sekundo, JPEG, RAW, JPEG + RAW zapis (kar že posega v bistveno višji razred), hudo hiter TruePic VI procesor, na dotik občutljiv, odličen (1,040.000 točk) in po kotih premičen tri inčni zaslon, elektronsko iskalo s 1,440,000 točkami, občutljivost do 12.800 ISO, optični stabilizator, 2x digitalni zoom (a z občutno slabšo sliko), makro fokusiranje, bliskavica, dvanajst prednastavljenih možnosti za različne načine fotografiranja (portret, pokrajina, šport, sončni zahod, nočni posnetki, sneg in plaže …), Wi-fi povezljivost (fotografirate in kontrolirate sliko tudi prek pametnega telefona) in, jasno, HD video snemanje – ampak kdo pa tega še nima?! Ni da ni! Normalen človek, ki z lupo ne išče picajzle, se ne sprašuje več, kaj manjka ali kaj mogoče ni vrhunsko narejeno, temveč kvečjemu – pa kako, hudiča, vse to spravijo v vsega skupaj 410 gramov čistega čudeža za vsega skupaj »samo« 600 evrov?
Ko mineta začetno navdušenje in nejevera, se pa seveda postavi povsem logično naslednje vprašanje: in kaj na tem področju ponuja konkurenca?
Na tržišču lahko najdete kup manjših in cenejših verzij žepnih fotoaparatov z manjšimi tipali in na račun tega s še daljšimi zoomi – a kvaliteta fotografije pač ne bo enaka. Obstaja pa še manjše čudo, ki ga tudi jaz že pol leta vedno nosim s sabo. Sony RX 100M3: vrhunski, a zato samo 3-kratni Zeissov zoom objektiv (24 – 70 mm z zaslonko 1,8 – 2,8), 20 milijonov točk in – pazite to – z že hudo resnim en inč velikim tipalom. Kar pomeni vrhunsko ali pa vsaj uporabno sliko brez fleša (ki povsem ubije naravno občutenje trenutka) tudi v zelo slabih svetlobnih pogojih. Z 260 grami teže je dovolj majhen za v žep, s ceno okoli 800 evrov pa primeren predvsem kot  dodatni fotoaparat resnim zagnancem in profesionalcem. Za njihove avanture na temno stran življenja.
Okoli istega tipala in v istem kakovostnem razredu pa je zgrajen tudi Sonyjev RX10, a tokrat s fiksnim  Zeiss objektivom zelo uporabnega razpona 24 – 200 mm, f 2,8 po vsej dolžini. Po velikosti daleč od žepne majhnosti in po obliki  enak resnim DSLR aparatom, a v primerjavi z njimi (tokrat) z manjšim tipalom. Ki pa omogoči v mnogih primerih že povsem profesionalno kvaliteto slike. Zelo primeren za vse, ki so omejeni z željo po majhni prtljagi, hočejo pa resno delati. Cena? Za okoli 900 evrov ga že dobite. Ni malo, je pa vredno.

Potem pa je tukaj še en format, stisnjen pod »full frame« ter »crop« verzije: Olympus in Panasonic sta pred sedmimi leti uvedla »micro štiri tretjine« tipalo, v majhni gneči na vrhu te linije proizvodov pa  se nahaja tudi Olympusov OM-D E-M1 --- uf, in kateri intelektualec si izmišljuje vsa ta imena? Na račun manjšega tipala z objektivi vred sorazmerno majhen, a še vedno v ligi vrhunskih profesionalnih fotoaparatov. Z mano bo maja v Namibiji. In če je bil Stylus vsej svoji kvaliteti in priporočilom navkljub še vedno kompromis z majhnostjo,  mi pa ta novi format že sumljivo smrdi celo po možnosti hudih novih stroškov. V času, ko se je moderno dokazovati s prehodom v »full frame« razred, meni zdrava pamet narekuje, da spada v nahrbtnik ali na motor kvečjemu kaj še manjšega od »crop« formata in Canona 70D. Me bo novi Olympus tudi v resnici prepričal v menjavo celotnega sistema? Uf, kar pa vsekakor ne bi bilo poceni – a počakajmo do maja.

Z Majo P. na Filipinih  – mali Stylus bi bil v sili povsem primeren tudi za bolj resno modno in glamur fotografijo.

Pri pravi ženski lahko pravi dedec tudi z majhnim marsikaj postori.

300 mm objektiv s stalno zaslonko 2,8 omogoča krasne portrete, detajle, tudi kontrola globinske ostrine je povsem solidna.

To je pa fotka, ki jo seveda lahko naredite s prav vsakim fotoaparatom

Sorazmerno močan teleobjektiv omogoča ne samo približanje oddaljenih objektov...

temveč tudi »paparaci« fotografije – neopazno in od daleč

Vam je pri srcu reporterska fotografija? Ko sem se navadil na majhnost Stylusa, tudi s tem nisem imel težav. Ima vse, kar imajo veliki.

Rafalno slikanje – 7 posnetkov na sekundo – je hudo uporabno za ustavitev pravega trenutka.